۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

حسین رونقی ملکی در اعتصاب غذا بسر می برد

خبرگزاری هرانا - خانواده حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر، می گویند که پسرشان در زندان اوین تهران دست به اعتصاب غذا زده است.
زلیخا موسوی، مادر این وبلاگ نویس، پنجشنبه پانزدهم مهر به بی بی سی فارسی گفت که پسرش در تماسی تلفنی از زندان اطلاع داده که از روز یکشنبه یازدهم مهر اعتصاب غذا کرده است. خواسته او دیدار با دادستان تهران و اعتراض به نحوه بدرفتاری ماموران است.
خانم موسوی گفت: "حسین گفت که اگر فردا و پس فردا تلفن نزدم، بدانید که برایم اتفاقی افتاده است."
به گفته خانم موسوی، پیشتر پسرش حسین به او خبر داده بود که در روز یکشنبه به طور شفاهی از حکم محکومیت خود به پانزده سال زندان آگاه شده بود. اما هنگامی که حسین ملکی حاضر به امضای حکم نمی شود، ماموران انتظامی او را کتک می زنند.
آقای ملکی که با نام مستعار بابک خرمدین وبلاگ می نوشت، یکی از معترضان به نتیجه اعلام شده دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بود.
او در آذر ماه سال گذشته در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت شد و به گفته مادرش، پس از انتقال به بند دو الف زندان اوین، حدود سیصد روز در سلول انفرادی نگهداری شده است.
زلیخا موسوی به بی بی سی فارسی گفت: "من آخرین بار در تیرماه حسین را دیدم و از آن موقع ملاقاتی با او نداشته ام."
به گفته خانم موسوی، در بیست و پنجم مرداد دادگاه این وبلاگ نویس برگزار و وثیقه ای سیصد میلیون تومانی تعیین شد. اما مسئولان قضایی از پذیرش وثیقه خودداری کردند. خانم موسوی می گوید که بازجویان سپاه پاسداران در زندان اوین مانع آزادی پسرش با قید وثیقه شده اند.
همچنین خانم موسوی به بی بی سی فارسی گفت که مسئولان قضایی به او فشار آورده اند که وکیل پسرش، محمد علی دادخواه، را عزل کند.
آقای دادخواه، عضو کانون مدافعان حقوق بشر ایران، در سالیان اخیر یکی از وکلای بسیار فعال در زمینه دفاع از دانشجویان، روزنامه نگاران و سایر فعالان سیاسی زندانی بوده و پس از آغاز اعتراض های مردمی سال گذشته به زندان افتاد.
با وجود خواسته مسئولان قضایی، خانم ملکی می گوید که حاضر نیست وکیل مدافع پسرش را تغییر دهد. هنوز حکم محکومیت حسین رونقی ملکی بطور رسمی به آقای دادخواه ابلاغ نشده است.
به گفته خانواده آقای ملکی، او در مدت بازداشت تهدید به اعدام شده و بارها برای مصاحبه و اعتراف علیه خود تحت فشار قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر