۱۳۸۹ آبان ۸, شنبه

همه وکلای طبرزدی تحت فشار دستگاه قضایی و اطلاعاتی

خبرگزاری هرانا – در پی گستردگی نقض حقوق بشر و بازداشت فعالین سیاسی و مدنی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی برای ممانعت از بازتاب اخبار این فعالین و برگزاری منصفانه دادگاه ها، فشار های خود را بر وکلای این زندانیان اعمال میکنند.
حشمت الله طبرزدی یکی از زندانیان سیاسی محبوس در بند 3 زندان رجایی شهر کرج یک نمونه از این زندانیان است که تا کنون 3 تن از وکلای وی در پرونده سازی های مختلف دستگاه قضایی و اطلاعاتی بازداشت و بعضا احکامی چون حبس را نیز دریافت کرده اند.
محمد اولیایی فر وکیل پایه یک دادگستری که در بند 350 زندان اوین جهت اجرای حکم یک سال زندان به دلیل اعتراض به اعدام یک نوجوان محکوم به اعدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است و هم اکنون از یک بیماری خونی در رنج است.
نسرین ستوده وکیل پایه یک دادگستری که در پی احضار به دادسرای مستقر در زندان اوین بازداشت شده است نیز از دیگر وکلای این زندانی است که به دلایل نامعلوم در بازداشت وزارت اطلاعات است.
محمد علی دادخواه که پس از بازداشت نسرین ستوده وکالت این زندانی را بر عهده گرفته است وی نیز همچنان درگیر پرونده سازی سال گذشته است و فشار ها بر این عضو کانون مدافعان حقوق بشر نیز همچنان ادامه دارد.
در آخرین مورد فشار بر وکلای دادگستری می توان به تهدید وکیل نسرین ستوده خانم غنوی اشاره کرد که به دلیل پیگیری وضعیت همکار و موکلش از سوی ماموران وزارت اطلاعات تهدید به بازداشت شد.
اکنون سالهاست از برگزاری یک دادگاه منصفانه تحت قوانین موجود، خبری نیست و در این بین فعالین حقوق بشری برگزاری دادگاه های منصفانه در چنین فضایی را غیر ممکن می دانند، زیرا در اکثر اوقات وکلای مستقل؛ تنها زمانی قادر به دفاع از موکلین خود هستند که پرونده در مرحله تجدید نظر است و عملا وکلا از زمان بازداشت تا صدور حکم اولیه حق دخالت ندارند.
اما این همه در ممانعت از فعالیت وکلا ناکافی بوده است و برخی از ایشان تنها به دلیل دفاع از موکلینشان با احکامی چون زندان مواجه شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر