۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

حاكميت جريان سكولار زمينه ‌ساز حادثه‌ ای مثل عاشورا

خبرگزاري حکومتی فارس: نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: اگر جريان سكولار و ليبرال حاكم شود زمينه‌ساز حادثه‌اي مثل عاشورا مي‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران صبح امروز در همايش بررسي و مقابله با جنگ نرم در دانشگاه افسري و تربيت پاسداري امام حسين(ع)، اظهار داشت: انقلاب اسلامي در طول 30 سال پس از انقلاب با چالش‌هاي متفاوتي مواجه بوده و در اين مدت 6 فتنه جدي را از سر گذراند كه اولين آن فتنه نهضت آزادي و جبهه ملي تحت عنوان ليبرال‌هاي ملي‌گرا بود.
وي با بيان اينكه جنگ تحميلي و فتنه بني صدر دو چالش ديگري بود كه در آن تفكر ليبرالي تا حد فرماندهي كل قوا و رياست قوه مجريه پيش رفت، گفت: همچنين فتنه بيت منتظري و مهدي هاشمي را از عميق‌ترين چالش‌هايي بود كه انقلاب با آن رو به رو شد و اگر اين فتنه عميق ادامه پيدا مي‌كرد مي‌توانست انقلاب را از پاي درآورد.
نماينده ولي فقيه در سپاه همچنين به موضوع اصلاح طلبان و نفوذ ليبرال‌هاي سكولار در حوزه قوه مقننه و مجريه اشاره و تصريح كرد: اين فتنه نيز مي‌رفت تا انقلاب را با يك انحراف گسترده مواجه كند كه با هدايت رهبري و حمايت مردم اين انقلاب حفظ شد. در ششمين چالش سال گذشته تركيبي از تكنوكرات‌ها‌، اشرافيت و سكولارها با همراهي اروپا، آمريكا، عربستان، مصر و اردن شكل گرفت كه دراين تركيب مي‌ديديم چپ ترين چپ‌ها و راست‌ترين راست‌ها يعني ماركسيستها و سلطنت طلب‌ها نيز براي مقابله با انقلاب در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند.
سعيدي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص اين جريان‌ها افزود: اگر جريان سكولار و ليبرال حاكم شود زمينه‌ساز حادثه‌اي مثل عاشورا مي‌شود.
وي ادامه داد: اساس اين چالش‌ها دو ديدگاه متفاوتي است كه از حاكميت ديني در جامعه وجود دارد كه يكي ديدگاه رسالت مآبانه و انقلابي و ديگري يك نگاه ابزاري و مصلحتي است. در ديدگاه اول اسلام ناب متكي به سنت ، قرآن و سيره ائمه اطهار است اما در نگاه دوم اسلام ليبرال با خصوصيت تسامح و تساهل در همه عرصه‌ها را شاهد هستيم.
نماينده ولي فقيه در سپاه افزود: اين دو ديدگاه از اول انقلاب نيز وجود داشت، ديدگاه امام يك ديدگاه انقلابي و آرماني بود اما كساني مانند بني صدر و يا ملي مذهبي‌ها يك نگاه ابزاري به دين داشتند و حتي اين نگاه را به بحث ايستادگي در مقابل آمريكا نيز تسري دادند اما با حذف جريان ليبرال ملي‌گرا كه معتقد بود دين نبايد بر مبناي حكومت دخالت كند اين چالش حل نشد و ما ديديم كه بعدها جريان بني صدر و امام نيز در همين موضوع با يكديگر تقابل داشتند و در ادامه آن در مجمع روحانيون نيز مي‌گفتند مشروعيت قانون و مديريت كاملا برخاسته از رأي مردم است كه اي امر با ديدگاه امام متفاوت بود.
سعيدي با بيان اينكه اين اختلاف‌ها در سطح رهبري و قائم مقام ايشان نيز ادامه داشت، خاطرنشان كرد: مي‌ديديم كه مثلا نگاه آقاي منتظري به ولايت فقيه و اختيارات او و يا مقابله با آمريكا و دفاع از فلسطين با ديدگاه امام تفاوت داشت. در دوران كارگزاران آنها مدل حكومتي مالزي را مدنظر داشته‌اند و با برخورد اسلامي در همه عرصه‌ها مخالف بودند و حقوق بشر را برتر از قوانين شرعي مي‌دانستند.
وي در ادامه با اشاره به دوران اصلاحات گفت:‌ در اين دوران نايب رئيس مجلس ششم طرح سه فوريتي ارائه داد كه مي‌گفت بايد پروتكل را بپذيريم و چرخه سوخت هسته‌اي را تعطيل كنيم كه اين امر با نگاه رهبري تفاوت داشت و امروز ردپاي اين تشكل را در حد وسيع حتي در مرجعيت نيز مي بينيم كه رهبري فرمودند يكي از همين آقايان در بحث هسته‌اي فتوايي داد كه چون مسئله هسته اي با امنيت ملي ما در تعارض است حرام است. مشكل اينجاست كه در مراحلي از انقلاب قدرت در اختيار اسلام ليبرالي قرار گرفت و آنها توانستند در مجلس و قوه مجريه نفوذ پيدا كنند.
نماينده ولي فقيه در سپاه افزود: اين دو ديدگاه در ابعاد مختلفي مي‌تواند تأثيرگذار باشد، اختلاف نظر اشكال ندارد اما اگر اين اختلاف نظر علني شود و يا تفكر اسلام ليبرالي در قدرت قرار بگيرد مي‌تواند خطرناك باشد.
وي با ذكر خاطره‌اي از يكي از مراجع مرحوم اظهار داشت:‌ ايشان از طريق فرزندشان به رهبر انقلاب گفته بودند كه من اگر تذكري نسبت به مسائل داشته باشم به صورت خصوصي به شما مي گويم و تضعيف جايگاه رهبري را حرام مي دانم خاطرنشان كرد: از طرف ديگر مي‌بينيم كه بعضي آقايان در خصوص مسائل سياسي نامه سرگشاده به آقا مي نويسند كه اين موجب ايجاد اصطكاك و دو دستگي در جامعه مي‌شود.
سعيدي با بيان اينكه اين اختلاف ديدگاه در استراتژي مقابله با استكبار جهاني تأثيرگذار است، گفت: در همين راستاست كه برخي مرتبا بر طبل بحران مي كوبند در حالي كه حضرت آقا فرمودند ما در كشور بحران نداريم و در يك جلسه‌اي تأكيد كردند كه من هيچ راهي براي حفظ انقلاب جز ايستادگي در مقابل آمريكا نيست.
نمانده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه امروز استكبار به دنبال براندازي نظام جمهوري اسلامي است گفت: آنها امروز جنگ نرم را در دستور كار دارند و آن را در چرخه دموكراسي قرار داده‌اندو اگر انتخابات اخير ما چالشي شد به خاطر رقابت همان دو ديدگاه آرمان گرايانه يا ابزاري است كه دشمن در اين مسير از تفكر غيرناب حمايت كرد. دشمن امروز به دنبال سربازگيري از داخل نظام است و براندازي در قالب جنگ نرم را در دستور كار دارد.
سعيدي به مسائل اقتصادي كشور اشاره و تصريح كرد: امام و رهبري به دنبال آزادي اقتصاد هستند نه اقتصاد آزاد كه جامعه را به دو طبقه تقسيم مي‌كند و مشكلاتي كه امروز در ولنگاري اقتصادي داريم نيز از همين ديدگاه موافق اقتصاد آزاد است.
وي با تأكيد بر اينكه رهبري انقلابي ملت انقلابي مي‌خواهد اظهار داشت: البته اين به تنهايي كافي نيست بلكه مسئولين كشور نيز بايد در همين راستا عمل كنند.
وي با بيان اينكه اسلام ناب در هر عصري داراي يك نماد است افزود: اگر ما به دنبال اسلام ناب مي‌گرديم بايد به دنبال رهبري انقلاب باشيم و نيروهاي مسلح ما نيز نزديك‌ترين گرايش و همسويي را با ايشان داشته باشد.
نمانده ولي فقيه در سپاه به موضوع دفاع از ملت فلسطين و مستضعفين عالم اشاره كرد و افزود: نگاه امام و رهبري در اين موضوع يك نگاه اعتقادي و آرماني است ولي برخي به اين امر يك نگاه ابزاري دارند و مي‌گويند اول بايد به مسائل خودمان برسيم بعد لبنان و غزه.
وي با اشاره به تلاش دشمن براي براندازي گفت: آنها بهترين راه براندازي را در دموكراسي قرار دادند و مشغول سربازگيري از درون نظام هستند.
سعيدي همچنين فتنه سال گذشته را يك لطمه بزرگ به نظان اسلامي دانست و گفت: اين فتنه به اقتدار ملي ما ضربه زد.
نمانده ولي فقيه در سپاه در پايان با بيان اينكه امروز وظيفه اصلي ما تبيين اسلام ناب محمدي است، خاطرنشان كرد: اگر همين باور در ذهن پاسداران و بسيجيان به وجود بياييد ديگر جايي براي نفوذ انديشه‌هاي انحرافي ناسالم باقي نخواهد گذاشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر