۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

محمد صدیق کبودوند از ملاقات با خانواده اش محروم است

فعال حقوق بشری بیش به 7 ماه که از ملاقات حضوری با خانواده اش محروم است
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " در طی بازدیدی که اخیرا عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از بند 350 زندان اوین داشته است.تعدادی از زندانیان سیاسی از وی خواسته بودند که نسبت به وضعیت و شرایط حاد جسمی آقای محمد صدیق کبودوند رسیدگی نماید و همچنین به او ملاقات حضوری با خانواده اش داده شود.
اما عباس جعفری دولت آبادی در پاسخ به زندانیان سیاسی پیشنهاد دهنده جواب می دهد که ایشون منافق است و نیاز به ملاقات حضوری ندارد.فعال حقوق بشری محمد صدیق کبودوند از زمانی که عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران شده است فقط یکبار موفق به ملاقات حضوری با همسرش شده است. و در طی 7 ماه گذشته علیرغم وضعیت حاد جسمی اجازه ملاقات حضوری با خانواده اش به وی داده نشده است.فرزندان او از داشتن ملاقات حضوری با پدرشان محروم هستند .
فعال حقوق بشری محمد صدیق کبودوند از ناراحتیهای حاد جسمی مانند ناراحتی قلبی،پروستات و سردردهای شدید رنج می برد وتوصیه های مکرر پزشکان بهدای زندان برای انجام عمل جراحی تا به حال بدون پاسخ باقی مانده است. این مسئله باعث شده است که جان این فعال حقوق بشری را در معرض خطر جدی قرار دهد. بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی از انتقال او به بیمارستانهای خارج از زندان و انجام عمل جراحی وی ممانعت به عمل می آورند.
محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی از زمانی که عباس جعفری دولت آبادی تصدی کرسی دادستانی تهران را به عهده گرفته است فراتر از اعمال ضد بشری سعید مرتضوی می باشد.عباس جعفری دولتی آبادی مجری بی چون چرای بازجویان وزارت اطلاعات می باشد و محدودیتهایی مانند ؛ قطع ملاقاتهای حضوری خانواده ها با عزیزانشان، ممنوع کردن ملاقاتهای حضوری زندانیان سیاسی با فرزندانشان ،قطع تماس تلفنی زندانیان با خانواده هایشان،تبعید زندانیان سیاسی به نقاط دور دست،عدم اجازه درمان ،محروم کردن زندانیان سیاسی از مطالعه و ورزش،شدت یافتن فشارهای روحی ،وضعیت بسیار بد غذایی به لحاظ کیفیت و کمیت، هموطنان اقوام و مذاهب دیگر علاوه بر فشارهای فوق باید تبعیضات قومی و مذهبی که حقوق اولیه آنها را سلب می کند را تحمل نمایند و موارد متعدد دیگر می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،سلب حقوق اولیه و بنیادین زندانیان سیاسی و تبعیضات مذهبی و قومی علیه هموطنانمان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعمال غیر انسانی در زندانهای ولی فقیه است.
6 آبان 1389 برابر با 28 اکتبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر