۱۳۸۹ آبان ۳, دوشنبه

احمدی نژاد در دانشگاه تهران:اسلام ایرانی، اسلام ناب ولایت و امامت اهل بیت است

سایت حکومتی امنیتی فارس :محمود احمدی نژاد صبح امروز دوشنبه در همایش ملی جنگ نرم در تالار علامه امینی دانشگاه تهران سخنرانی می‌کرد در پاسخ به اظهارات یکی از حاضران که سخنان وی درباره برنامه اسلامی ایرانی را مورد انتقاد قرار داده و آن را موجب خدشه دار شدن اندیشه امت محوری نظام جمهوری اسلامی دانسته بود، صحبت‌های این فرد را تائیدی بر حرف‌های خود دانست و گفت: اسلام ایرانی اسلام ناب ولایت و امامت است.


احمدی نژاد با طرح این پرسش که دریافت ایران از اسلام چیست و چرا ایرانی‌ها اسلام را "سریع پذیرفتند" یادآور شد: ملت ایران به لحاظ ظاهری پیشرفت و متمدن تر از کسانی بودند که اسلام را به ایران آوردند اما ملت ایران کدام اسلام را پذیرفت؟ ملت ایران اسلامی که از اهل بیت آمد و اسلام ناب را پذیرفت و یک شاهد آن این است که بعد از بساط‌های که امویان و عباسیان و ... به نام اسلام درست کرده بودند ملت ایران مترصد بر هم زدن این معادله و برپایی حکومتی مبتنی بر حکومت علوی بوده و نهضت‌های زیادی در این خصوص صورت گرفته است و هر گاه ملت ایران فرصتی پیدا کرده به سراغ اصل و حقیقت اسلام رفته است.


وی برداشت ایرانی از اسلام را به معنای اسلام ناب و اسلام حقیقی که از طریق پیامبر عزیز و اهل بیت او ارائه شده و اسلام امت و امامت دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است در دنیا عده‌ای باشند که مدعی اسلام علوی باشند اما وقتی مقایسه می‌کنیم آن چیزی که در ایران وجود دارد تفاوت‌های زیادی را با آنها دارد و وقتی می‌خواهیم ویژگی‌های فرهنگی ملت ایران را تشریح کنیم در حقیقت ماموریت تاریخی ملت ایران را معرفی کرده‌ایم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر