۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

کاغذسازان تجمع کردند/تعطیلی کارخانه های پنبه

خبرگزاری هرانا - صبح امروز جمعی از پرسنل كاغذسازی كارون، در اعتراض به برخی كمبودهای صنفی خود در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع كردند.
به گزارش آفتاب، اين تجمع كنندگان پلاكاردهايي در دست داشتند كه بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: آيا شما به عنوان امانتدار مردم وضعيت ما را درک می‌كنيد؟‌، چه عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار، آيا در عمل هم همين طور است؟!، هيچ مقام مسئولی در استان در جهت حل مشكل ما اقدامی انجام نمی‌دهد، آيا افسردگی، فقر و بيماری خانواده‌های ما برای شما اهميتی دارد؟ مگر ما ايرانی نيستيم.

واردات پنبه، کارخانه‌ها را به تعطیلی کشاند
نماینده کرج در مجلس تصریح کرد: علت اصلی تعطیلی کارخانجات از جمله کارخانجات نساجی واردات اقلام نامرغوب است.
عزیز اکبریان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفت‌‌و گو با خانه ملت، با اشاره به تعطیل شدن برخی کارخانجات نساجی، تاکید کرد: واردات اقلام نامرغوب، از جمله پنبه بی‌کیفیت، کارخانجات نساجی را به تعطیلی کشانده است.
وی ادامه داد: کارخانجات با مواد اولیه نامرغوب، محصولاتی تولید می‌کنند که قابلیت رقابت در بازار را ندارد و خود به خود کارخانه تعطیل خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید در خصوص واردات محصولات بی‌کیفیت اقدام جدی تری انجام دهد.
وی تاکید کرد: واردات پنبه بی کیفیت هم کارخانجات نساجی را به تعطیلی کشانده است و هم باعث شده کشاورزان پنبه، محصولاتشان به فروش نرسد و دست از کاشت این محصول بردارند.
اکبریان تصریح کرد: تا پیش از واردات پنبه به کشور، تولید داخلی پاسخگوی نیاز کارخانجات بود اما پس از واردات میزان تولید پنبه داخلی کاهش یافته است.
گفتنی است صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، پیش از این گفته بود: میزان واردات پنبه در پنج ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر