۱۳۸۹ آبان ۲, یکشنبه

دیدار گروهی از اعضای شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران با خانواده منصور اسانلو

نشریه پیام دانشجو: روابط عمومی جبهه دموکراتیک ایران - در روز آدینه، سی ام مهر ماه گروهی از اعضای شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران به دیدار خانواده منصور اسانلو، یار در بند خود رفتند .
در این دیدار ابتداء داود هرمیداس باوند ضمن قدردانی از مقاومت آقای اسانلو و خانواده ایشان گفتند : ما باید با خشونت و پیامدهای آن در جامعه مخالفت کنیم و کوشش نماییم که ریشه های اندیشه خشونت را به صورت نهادینه از بین ببریم . آقای باوند مهمترین عامل همبستگی در جامعه را حرمت انسان دانستند و افزودند : ما در همه وقت از حقوق انسانی مردم ایران از هر طبقه، آرمان و قومیت که باشند پشتیبانی می کنیم . منافع دراز مدت ملی میراث همه ایرانیان است و باید با توجه به الگوهای جهانی بدون توجه به دولت های مستقر از آن دفاع نمود .
کورش زعیم نیز در این دیدار با توجه به نزدیک شدن روز حقوق بشر ایرانی، که به وسیله کورش بزرگ در دو هزار و پانصد سال پیش اعلان شده بود، گفتند : کوشش ما رعایت حقوق بشر بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر می باشد و فرزندان کورش لیاقت برخورداری از آن را دارند .
علیرضا جباری هم در ادامه از مشکلات مردم بویژه طبقه کارگر گفتند و آثار تورمی طرح هدفمند کردن یارانه ها را برای  طبقات متوسط و پائین شهری وحشتناک دانستند .
عیسی  خان حاتمی هم در این دیدار بر تحولات بزرگ در فن آوری های نوین تأکید کرده و گفتند : همه چیز از جمله رسانه های همگانی، جنگ و سازش با توجه به فن آوری های نوین نیاز به بازبینی نوین دارد . نمی توان با نگرش هزاره دوم مسائل هزاره سوم را تعریف کرد .
در ادامه سعید درخشندی و امین کرد نیز به نمایندگی از دیگر اعضای شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران مقاومت و پایداری منصور اسانلو و خانواده ایشان را ستوده و این مقاومت و پایداری را الگوی دیگر خانواده زندانیان سیاسی دانستند . همچنین یورش نیروهای امنیتی به منزل عروس خانواده اسانلو را محکوم کرده و با خانواده این عضو شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران ابراز همدردی نمودند .
در پایان این دیدار بانو اسانلو هم ضمن تشکر و قدردانی از حضور یاران آقای اسانلو، با روحیه ای مقاوم از مشکلات همه زندانیان عقیدتی و سیاسی دفاع نمودند .
در این دیدار داود هرمیداس باوند، کورش زعیم و عیسی خان حاتمی از جبهه ملی ایران، علیرضا جباری از کانون نویسندگان ایران و سعید درخشندی و امین کرد از جبهه دموکراتیک ایران به نمایندگی از شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران حضور داشتند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر