۱۳۸۹ آبان ۳۰, یکشنبه

واکنش کیهان حکومتی به راهبرد فعالیتهای جدید دانشجویی

دانشجونیوز: چند روز پس از انتشار بیانیه تحلیلی شورای عموی دفتر تحکیم وحدت در مورد رویکردهای جدید فعالیت در شرایط حاضر در دانشگاه ها، روزنامه کیهان از رسانه‌های منعکس کننده نظرات نیروهای امنیتی کشور، در مطلبی نسبت به این بیانیه واکنش نشان داد.
روزنامه کیهان در شماره روز گذشته شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ خود با مطلبی تحت عنوان: "فتنه جديد در دانشگاه: استفاده از پتانسيل های غيررسمی" عصبانیت نیروهای امنیتی کشور از رویکردهای جدید دانشجویان برای ادامه اعتراض به خفقان و سرکوب در کشور را ابراز کرده است.
روزنامه کیهان در این باره نوشته است: "شوراي عمومي تشكل غيرقانوني، غير رسمي و برانداز دفتر تحكيم وحدت (طيف علامه) با انتشار تحليلي ،تحت عنوان "استفاده از پتانسيل شبكه هاي غيررسمي در دانشگاه"، به نمايندگي از جريان فتنه و دشمنان كينه توز ملت ايران، راهبردهاي جديد براندازي و جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامي در حوزه دانشجويي را عيان ساخت. اين تشكل غيرقانوني ضرورت اتخاذ رويكرد جديد را اين چنين اعلام كرده است: "روش ها و استراتژي هاي گذشته بعضا نه تنها در فضاي فعلي كاربردي و راهگشا نيست كه حتي مي تواند بعضا به عنوان آفت نيز مطرح شود" اتاق فكردانشجويي جريان فتنه، در ادامه تحليل خود از فضاي دانشگاه، بر ناكامي برنامه هاي اين جريان از زمان فتنه پس از انتخابات تا كنون و رخوت فعاليت هاي براندازانه در متن دانشگاه ها اعتراف كرده و آورده است " ... در پي سركوب جريانات شناسنامه دار، هسته هاي مختلف و فراوان دانشجويي به صورت نيمه علني - نيمه مخفي، وارد فعاليت هاي دانشجويي شدند و فضاي غيررسمي و خودجوش گسترش چشم گيري داشت. .. اما فقدان مطالعه و عدم تدوين استراتژي هاي جديد فعاليت از يك سو، وفضاي سنگين برخورد از سوي ديگر، موجب حاكم شدن رخوت نسبي بر فضاي فعاليت هاي دانشجويي و همچنين دشواري سازمان دهي يا سازمان گيري متداوم و مستمر گرديد."
کیهان در ادامه نوشته است: "پادوهاي دانشجويي جريان برانداز در رويكر جديد خود، فعاليت هاي صنفي و فرهنگي و حتي تفريحي دانشجويي را هدف استفاده براندازانه خود قرار داده و آورده اند:«فعالان باسابقه بايد تجربياتي چون انتشار و توزيع نشريات دانشجويي به صورت مجازي و چاپ و پخش آن در دانشگاه و خوابگاه، پديده شهروند-خبرنگار و ارتباط با رسانه هاي دانشجويي معتبر، ارتباط با فعالان ديگر دانشگاه ها و... را به فعالان جديد يادآور شوند."
افزایش فشارها بر روی دانشجویان و تشکل های دانشجویی بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، از جمله بازداشت و محکومیت صدها دانشجو و شرایط جدید به وجود آماده در دانشگاه ها و سرکوب گسترده دانشجویان منجر به انتشار مطلبی تحت عنوان "راهبرد جدید فعالیت های دانشجویی در دانشگاه ها" توسط شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت شد.
در این نوشتار تحلیلی-راهبردی، دفتر تحکیم وحدت ۸ سرفصل را به عنوان "رویکردهای جدید فعالیت" معرفی کرده است که عبارتند از: ۱ - پرهیز از خشونت ۲ - عقلانی کردن و کنترل هزینه ۳ - خلق راه های جدید و پرنشاط و امید برای فعالیت ۴ - حفظ ارتباط فعالان باسابقه، با دانشگاه ۵ - حفظ تشکل های شناسنامه دار ۶ - استفاده از پتانسیل شبکه های غیررسمی ۷ - استفاده از تمام ظرفیت های دانشگاه ۸ - ارتباط با فعالان دیگر دانشگاه ها و شبکه های اجتماعی-سیاسی.
به نظر میرسد واکنش عصبانی روزنامه کیهان، نشانه ای از نگرانی اقتدارگریان از ادامه جوشش دانشجویان برای از بین بردن جو خفقان و برقراری آزادی و دموکراسی در ایران باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر