۱۳۸۹ آذر ۲, سه‌شنبه

عدم موافقت با مرخصی مسعود باستانی روزنامه نگار زندانی

سایت کلمه: با وجود گذشت ۱۶ ماه از زندانی بودن مسعود باستانی، روزنامه نگار زندانی او هنوز موفق نشده است از حق قانونی مرخصی استفاده کند.
دادستان تهران هر بار در پاسخ به درخواست خانواده باستانی و خود وی برای استفاده از حق مرخصی می گوید که ماموران وزارت اطلاعات با مرخصی آمدن این روزنامه نگار زندانی مخالفند این در حالی است که هر زندانی به صورت قانونی می تواند از حق مرخصی استفاده کند . حقی که امروز از زندانیان سیاسی سلب می شود .
باستانی هم اکنون در زندان رجایی شهر به سر می برد .این روزنامه نگار و فعال سیاسی چهارم تیرماه سال گذشته وقتی برای پیگیری وضعیت همسرش مهسا امرآبادی به دادگاه انقلاب مراجعه کرد بازداشت شد . مسعود باستانی در دادگاه بدوی به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به شش سال حبس تعزیری و پرداخت ۳۴ میلیون جریمه نقدی محکوم شد. محکومیت وی بدون تغییر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.
مسعود باستانی در تاریخ ۶ بهمن ماه سال ۸۸ از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شد .زندانی که تا شهر تهران محل سکونت خانواده اش فاصله دارد و زندانی بودن او در این شرایط وضعیت دشوار تری را نیز به خانواده او تحمیل کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر