۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

دانشجویان تخریب باغ گیاهشناسی را محکوم کردند

دریانیوز: در ادامه واکنش ها به تخریب باغ گیاهشناسی نوشهر استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان اقدام ناپسند فرمانداری نوشهر و سازمان بنادر و دریانوردی را محکوم کردند.
به گزارش سبزپرس جمعی از استادان ، دانشجویان و کارکنان گروههای مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان اعتراض شدید خود را با صدور بیانیه و جمع آوری امضا نسبت به تخریب باغ گیاهشناسی نوشهر اعلام کردند.
در متن این بیانیه آمده است:
تخریب این پژوهشکده درحالی صورت می گیرد که این باغ با دارا بودن 1400 گونه گیاهی از نقاط مختلف دنیا و با قدمت 50 ساله خود؛ نه تنها بعنوان یک ذخیره گاه ژنتیکی منحصر به فرد؛ بلکه مکانی مناسب برای انجام فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی پژوهشگران و دانشجویان می باشد.
تخریب 8 هکتار از اراضی این باغ به بهانه ساخت کنار گذر درحالی صورت میگرد که این مجموعه به عنوان میراث طبیعی کشور به ثبت ملی رسیده است.
لذا دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان عاملان این عمل نابخردانه را بعنوان افرادی که هیچگونه شناخت و علاقه ای به آینده میهن اسلامی ندارند و جز نگاه محدود و کوتاه مدت آگاهی دیگری ندارند؛ می شناسد و از مسئولان درخواست بررسی موضوع و برخورد با عاملان آن را دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر