۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

دستگیری یک فعال دیگر سندیکایی

بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز گذشته  مامورین وزارت اطلاعات فعال سندیکایی همایون جابری را دستگیر کردند.
روز سه شنبه 18 آبان ماه حوالی ساعت 11:00 صبح هنگامی که فعال سندیکایی  همایون جابری برای پیگیری وضعیت یکی از همکارانش غلامرضا غلام حسینی همراه با همسروی به اداره اطلاعات کرج مراجعه کرده بودند دستگیر شد. مامورین وزارت اطلاعات او را به منزل بردند و برای  مدتی طولانی منزل آنها را مورد بازرسی قرار دادند. مامورین وزارت اطلاعات پس از بازرسی منزل وسایل شخصی این خانواده مانند تلفن همراه ،مدارک شناسایی و موارد د یگر را با خود بردند .
رفتار مامورین وزارت هنگام دستگیری،بازرسی منزل و انتقال به زندان  وحشیانه و غیر انسانی بود. فعال سندیکایی به سلولهای انفرادی بند سپاه شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان کرج منتقل گردید.
همایون جابری در جریان گرامی داشت روز جهانی کارگر در سال 1388  دستگیر شد و برای چند هفته در زندان اوین در بازداشت بسر برد ولی با قرار وثیقه آزادی شد او در شعبه 14 دادگاه انقلاب محاکمه شد و از تمامی اتهامات تبرئه گردید.
در حال حاضر 5 فعال سندیکایی در بازداشت بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد؛منصور اسالو،ابراهیم مددی،رضا شهابی،غلامرضا غلامحسینی و همایون جابری می باشند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،دستگیری بی دلیل و بی گناه  فعالین سندیکایی  را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات عملی برای آزادی بی قید و شرط و فوری فعالین سندیکایی است.
19 آباد 1389 برابر با 10 نوامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
سازمان جهانی کار
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر