۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

یک زندانی سیاسی سابق بازداشت شد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" خانم مهری جوان محجوب دوست از زندانیان سیاسی دهۀ 60 و همسر زندانی سیاسی عابدی با خدا  روز گذشته دستگیر و به زندان لاکان رشت منتقل گردید.
خانم مهری جوان محجوب دوست 52 ساله که از زندانیان سیاسی دهۀ 60  می باشد روز سه شنبه 25 آبان ماه  به شعبۀ 4 بازپرسی دادگاه انقلاب رشت فراخوانده شد و پس از بازجویی طولانی  بخاطر داشتن کامپیوتر ، رسیور ماهواره در منزل و تشریح وضعیت و شرایط همسرش با رسانه های بین المللی و سازمانهای حقوق بشری   برای او قرار وثیقه 50 میلیون تومانی صادر گردید . به او فقط 2 ساعت برای تهیۀ وثیقه فوق  وقت داده شد.خانم محجوب دوست به آنها اعلام کرد که قادر به تهیۀ مبلغ فوق نیستند و او هم مرتکب هیچ جرمی نشده است و دلیلی برای قرار دادن چنین وثیقه ای را نمی بیند.
خانم محجوب دوست تا ساعت 19:00 در کلانتری 5 رشت در بازداشت بود و سپس به بند زنان  زندان لاکان رشت بدون داشتن هیچ محکومیتی منتقل گردید.
پیش از این مامورین وزارت اطلاعات به منزل آنها یورش برده بودند و بخشی از وسایل شخصی این خانواده را جمع آوری و با خود برده بودند.
خانم محجوب دوست از ناراحتیهای متعددی جسمی  مانند ناراحتی قلبی،آرتروز و میگرن رنج می برد.
خانم محجوب دوست از همسرش، زندانی سیاسی عابدی باخدا  که در مرخصی استعلاجی جهت عمل جراحی در منزل بسر می برد پرستاری می نمود و اکثر کارهای تزریقی دارو و سایر موارد را برای او انجام میداد. آقای عابدی باخدا در اثر شلیک گلولۀ پاسداران به نخاعش دچار قطع نخاع است و بر روی صندلی چرخدار می باشد و قادر به حرکت نیست.هدف از دستگیری و بازداشت  خودسرانه و غیر قانونی خانم محجوب دوست ایجاد فشار بر روی این خانواده  بخصوص همسرش می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،بازداشت خودسرانه و غیر قانونی  زندانیان سیاسی با بهانه های واهی و انتقال آنها بدون داشتن هیچگونه محکومیتی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعمال سرکوبگران توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.

26 آبان 1389 برابر با 17 نوامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر