۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

خطر سنگسار همچنان سکینه محمدی را تهدید می کند


ایسنا: رئيس دادگستري آذربايجان شرقي گفت: حكم سنگسار سكينه محمدي ‌آشتياني در صورت تاييد نهايي لازم‌الاجرا‌ست.
 حجت‌الاسلام مالك اژدر شريفي گفت: سكينه محمدي ‌آشتياني هم‌اكنون در زندان تبريز به سر مي‌برد و در سلامت كامل است و پرونده وي در تهران مراحل قانوني را طي مي‌كند و اگر احياناً تاييد نهايي شد و دستور اجراي حكم صادر شد، حكم سنگسار اجرا مي‌شود.
 وي اظهار داشت: قباحت خيانت به همسر در تمام دنيا جا افتاده و آشتياني نيز به واسطه خيانت به همسر محكوم به سنگسار شده است.
 رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي ادامه داد: چون مجازات اين محكوم سنگين است مراحل رسيدگي نيز سنگين خواهد بود و نمي‌توان حكم وي را فوراً اجرا كرد، دستگاه قضا بايد اطمينان خاطر كامل داشته باشد سپس اقدام به اجراي حكم كند.
 وي با اشاره به گذشته اين پرونده خاطرنشان كرد: پرونده اين مجرم در زمان صدور حكم‌ در شرف اجرا بود كه به خاطر نبود امكانات در زندان تبريز متوقف شد و پس از ارجاع موضوع به رئيس قوه قضائيه وقت، ايشان دستور رسيدگي مجدد به پرونده داد و با تغيير رياست قوه نيز در حال رسيدگي مجدد است.
 رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي اظهار داشت: هنوز دستوري براي اجراي حكم آشتياني از تهران صادر نشده و رسانه‌هاي غربي با انتشار اخبار كذب در خصوص اين پرونده درصدد ضربه زدن به نظام مقدس اسلامي هستند.
 وي يادآور شد: كساني كه شايعاتي را در مورد پرونده سكينه آشتياني پراكنده مي‌كنند خبري براي رسانه‌هاي خود پيدا نمي‌كنند و از خود خبرهاي جعلي مي‌سازند.
 رئيس كل دادگستري آذربايجان شرقي اظهار داشت: متاسفانه اين رسانه‌ها با انتشار مداركي مانند عكس و فيلم اقدام به ساختن مستندات جعلي در ارتباط با پرونده مي‌كنند تا چهره نظام را در بين افكار عمومي جهان آشفته نشان دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر