۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

گزارش مراسم حمایت از زندانیان سیاسی در تورنتو

Image Hosted by Free picture hosting at www.iranxm.com
جبهه متحد دانشجویی 23 نوامبر 2010-  در مراسمی که در حمایت از زندانیان سیاسی از سوی جبهه متحد دانشجویی روز جمعه گذشته در رستوران دوستان در تورنتو کانادا برگزار شد، فعالان حقوق بشر به  ضرورت حمایت از زندانيان سياسی فارغ از گرايشات آنها تاکید کردند.

جبهه متحد دانشجویي شاخه کانادا که در تورنتو مستقر است ، این برنامه را براي همبستگی و حمایت از زندانيان سیاسي و نيز به منظور همياری با  کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی برگزار کرد که در آن تعدادی از فعالان شناخته شده مدنی از جمله دکتر رضا مریدی نماینده پارلمان انتاریو، انصاف علی هدایت روزنامه نگار و زندانی سیاسی سابق، نیاز سلیمی فعال حقوق بشر، ایرج شکیبائی زندانی سیاسی دهه شصت، لیلی پورزند فعال حقوق بشر، همسر زندانی سیاسی سعید ملک پور، مریم دبیر سایت حقوق بشری persian2english ، افشین اعرابی مدیر برنامه های جبهه متحد دانشجویی در تورنتو، محمود صفی نماینده گروه مهر ایران، حسام فریاد هنرمند مردمی و محبوب، و حسن زارع زاده اردشیر رئیس کمیته دانشجویي دفاع از زندانيان سياسی در ایران سخنرانی کردند

در اين برنامه افشين اعرابی به معرفی جبهه متحد دانشجویي در کانادا پرداخت. این جبهه در سال 1376 در تهران توسط تعدادی از فعالان برجسته اجتماعی و مدني از جمله مهندس حشمت الله طبرزدی، پرويز سفری، دکتر جواد امامی، مسعود سلامتي و اردشیر زارع زاده آغاز به کار کرده و در حال حاضر در کانادا داراي دفتر نمایندگی می باشد.

همچنین زارع زاده اردشير به معرفی کمیته دانشجويی دفاع از زندانيان سیاسی پرداخت و گفت این کميته در سال 1377 در تهران و در دفتر جبهه متحد دانشجویی آغاز به کار کرد و از ان موقع کوشيد تا از همه زندانیان سیاسی دفاع کند. به گفته وی، این نهاد اولین از نوع خود بعد از انقلاب فرهنگی است که توانست در اوج خفقان و خط کشی های سياسي در کشور با کوشش بیش از 40 دانشجوی فعال راه اندازي شود و از بدو فعالیت اعضای فعال آن از جمله شیوا نظرآهاری، بهروز جاويد تهرانی، سعيد کلانکی، حشمت طبرزدي ، محمد اولیایی فرد و خود او بارها دستگیر و زندانی شده اند.

در این مراسم سخنرانان از زندانیان سیاسی از جمله حشمت الله طبرزدی و منصور اسانلو یاد کردند و به دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر در ایران پرداختند.

همچنین جبهه متحد دانشجویي  از تلاشهای آقای حسن زرهی مدیر مجله شهروند و خانم نسرین الماسی دبیر تحریریه شهروند، بهروز فعال در جبهه متحد دانشجویی و عضو گروه موسیقی نیمه ها ، حسام فرياد هنرمند ساکن تورنتو، تعدادی از کوشندگان مدنی در تورنتو که همواره از فعالیتهای جنبش دانشجویی و نیز جبهه متحد دانشجویی در گذشته حمایت کرده اند، و نيز از تعدادی از زندانیان سیاسی سابق تقدیر بعمل آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر