۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

انتقال فعال دربند دانشجویی به بند ٢۰٩ زندان اوین


خبرگزاری هرانا - در حالیکه آرش صادقی، فعال دانشجویی محکوم به زندان، قرار بود جهت اجرای حکم پنج سال حبس، خود را به زندان اوین معرفی کند، وی پس از احضار کتبی به دادسرای شماره ٢ مستقر در اوین و مراجعه به آن شعبه، بلافاصله بازداشت و طبق گزارش منابع موثق، به بند امنیتی ٢۰٩ زندان اوین منتقل شده است.
به گزارش صفحه فیس بوک "برای آزادی آرش"، این فعال دانشجوییِ عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی که اخیرا به پنج سال حبس قطعی محکوم شده، طبق احضاریه ای کتبی که هفته گذشته دریافت کرده بود، روز شنبه ۱٣ آذر ماه ٨٩ خود را به دادسرای ٢ مستقر در زندان اوین معرفی کرد، که متعاقب آن، به بازداشتگاه امنیتی ٢۰٩ منتقل گردید.
از آنجا که این فعال دانشجویی قرار بود برای اجرای حکم زندان خود به زندان معرفی گردد، هنوز علت اعزام و نگهداری وی به بند امنیتی زیر نظر وزارت اطلاعات مشخص نمی باشد.
این دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی آن دانشگاه که تا اطلاع ثانوی از تحصیل محروم است، اخیرا در دادگاه تجدید نظر به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.
آرش صادقی همزمان به اوج گیری اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، بازداشت شد و بیش از یک سال را در بازداشت موقت گذراند. او دوره بازداشت خود را در بندهای ۲- الف سپاه و ۲۰۹ وزارت اطلاعات گذرانده بود، تا اینکه چند ماه پیش به قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به طور موقت آزاد شد.
با وجود آزادی وی به قید وثیقه، چندی پیش مامورین امنیتی به منظور بازداشت مجدد او به منزل پدریش یورش بردند، که او در آن زمان در منزل حضور نداشت، اما یورش ماموران باعث شوکه شدن مادر او و در نتیجه حمله قلبی و درگذشت آن مرحوم شد.
این عضو ستاد ۸۸ میرحسین موسوی در زمان انتخابات ریاست جمهوری و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی گفته بود "نیروهای امنیتی روز ۱٩ آبان در نیمه های شب به منزل ما رفتند. در حالی که من آن شب برای نگهداری از پدربزرگ و مادر بزرگم در منزل آنها بودم و خواهرم و مادرم در منزل خودمان بودند... ساعت چهار و نیم صبح ماموران به منزل مراجعه کردند. دو بار در زدند که کسی در را باز نکرد، ماموران شیشه را شکسته و کلید را از پشت در برداشته و در را باز کردند و وسایل شخصی مرا همراه خود بردند... که مادرم در پی این حمله و ایجاد رعب و وحشتی که کرده بودند، دچار حمله قلبی شد و پس از چهار روز در بیمارستان در گذشت."
صادقی چند روز پیش گفته بود "هزینه سنگینی را پرداخت کردم. ترجیح می دهم به زندان بروم. شرایط در داخل زندان بهتر از بیرون است. فشار خانواده که مرا مسبب مرگ مادرم می داند، فشار زیادی است..."
گفتنی است پدر آرش صادقی نیز از جانبازان جنگ هشت ساله با عراق می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر