۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

گفتگوی تلفنی آيت الله صانعی با مادر حشمت الله طبرزدی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: آيت الله العظمی یوسف صانعي از مراجع عظام تقلید با مادر مهندس حشمت الله طبرزدی سخنگوي شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران و مشاور کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی بصورت تلفنی گفتگو کردند.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، در این تماس تلفنی مادر مهنس طبرزدی از آنچه در این مدت بر فرزند و خانوده این زندانی سیاسی گذشته است صحبت کردند.
آیت الله یوسف صانعی از مراجع نواندیش دینی و از منتقدین سرسخت دولت فعلی می باشد که طی ماه های گذشته و در پی حوادث جنجال برانگیز پس انتخابات ریاست جمهوری، به دلیل مواضع و فتاوی و نگرش نوگرایانه‌اش و همچنین حمایت از جنبش اعتراضی مردم ایران مورد خشم مسئولان جمهوری اسلامی و آماج حملات طرفداران دولت قرار گرفت. این عالم دینی 73 ساله مولف بیش از 26 جلد کتاب به زبان های فارسی و عربی می باشد.
همچنین در پی اطلاع مهندس طبرزدی، دبيركل جبهه دمكراتيك ايران از تماس تلفنی این مرجع عالیقدر ایشان مراتب سپاس و قدردانی خود را به اطلاع آیت الله صانعی رساندند.
مهندس حشمت الله طبرزدی، دبیرکل جبهه دمکراتیک ایران و سخنگوي شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران می باشد که از خردادماه سال 78 تاکنون بیش از 11 سال از عمر خویش را در زندان های مختلف جمهوری اسلامی سپری نموده است. وی طی سال های 75، 76، 79 و 1383 به دلیل فعالیت های مسالمت آمیزش و با اتهاماتی واهی نظیر فعالیت و تبلیغ علیه نظام بازداشت و به زندان و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم گردیده بود.
وی که چندي پيش از آیت الله خامنه اي رهبر جمهوری اسلامی به دادگاه بين المللي شكايت نمود، در اخرين حكم خود با اتهاماتی همچون «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به رهبری» در ۱۱ مهر ماه سال جاری از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به 9 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق محكوم گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر