۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

احضار و تهديد گسترده فعالين دانشجويي در دانشگاه مازندران

دانشگاه مازندران و مجموعه پرديس اين دانشگاه ۱۶ آذر امسال را در فضاي به شدت امنيتي شده و به صورت نيمه تعطيل گذراند.
به گزارش دانشجو نيوز، علي رغم فراخوان گسترده فعالين دانشجويي در اين دانشگاه از طريق توزيع شبنامه و شعارنويسي، به دليل فضاي به شدت امنيتي شده در اين روز و حضور چشمگير نيروهاي امنيتي و لباس شخصي تجمع وعده داده شده صورت نپذيرفت. همچنين منابع آگاه دانشجويي از احضار و تهديد بي سابقه فعالين دانشجويي دانشگاه مازندران و اخراج چند تن ديگر از محوطه ي پرديس اين دانشگاه خبر مي دهند.
احضار و تهديد فعالين و خانواده هاي ايشان که از صبح روز دوشنبه  ۱۵ آذر به صورت سيستماتيک آغاز شده بود تا ظهر روز ۱۶ آذر ادامه يافت و طي آن بيش از ۲۷ نفر از دانشجويان دانشگاه مازندران از حضور در اين دانشگاه منع شدند.
بيش از ۲۰ تن از فعالين دانشجويي دانشگاه مازندران از جمله محسن حسيني، عبدالله بابلي نيا، آرش دادور و توحيد عليزاده پيش از آغاز روز شانزدهم آذر ماه از طريق احضار به حراست دانشگاه، تماس تلفني مستقيم يا ارعاب خانواده هايشان از حضور در دانشگاه در روز ۱۶  آذر منع شدند. از سوي ديگر در روز شانزدهم آذر بيش از ۷ تن از فعالين دانشجويي اين دانشگاه از جمله سياوش امجدي، مازيار يزداني و سحر صميمي توسط نيروهاي امنيتي و حراست دانشگاه مجبور به ترک مجموعه پرديس شدند.
منابع آگاه دانشجويي از حضور چشمگير نيروهاي امنيتي و لباس شخصي در دانشگاه مازندران خبر مي دهند و با توجه به برگزار نشدن تعداد زيادي از کلاس هاي درس، دانشگاه مازندران را نيمه تعطيل توصيف کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر