۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

پنج سال حبس برای یک روزنامه نگار و وبلاگ نویس

خبرگزاری هرانا - سعید پورحیدر ، روزنامه نگار و وبلاگ نویس که هفدهم مهرماه برای دومین بار در یکسال گذشته بازداشت شده بود با رای شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس محکوم شد .
بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری حقوق بشر ایران "هرانا" وی سه شنبه هفته گذشته پس از 52 روز بازداشت در بند 350 زندان اوین در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباس محاکمه و به اتهام " اجتماع و تبانی با هدف ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور " به پنج سال حبس که به مدت 5 سال به حالت تعلیق در آمد، محکوم شد.
لازم به ذکر است فعالیت تیلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ، توهین به مقدسات و زیر سوال بردن احکام اسلام ، اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی ، اجتماع و تبانی با هدف ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور و توهین به رییس جمهور پنج اتهام این روزنامه نگار بود که در شعبه چهار بازپرسی دادسرای اوین به وی تفهیم شده بود .
قبل از صدور کیفر خواست و در مرحله بازپرسی ، براي دو اتهام توهین به رییس جمهور و توهین به مقدسات و زیر سوال بردن احکام اسلامی قرار منع تعقيب صادر شده بود كه دادگاه انقلاب نیز از دو اتهام دیگر اخلال در نظم عمومي و فعاليت تبليغي عليه نظام وی را تبرئه و به اتهام اجتماع و تباني به قصد براندازي ، دادگاه براي اين روزنامه نگار پنج سال حبس تعزيري در نظر گرفت كه اين حكم به مدت پنج سال به حالت تعليق درآمد .
سعيد پورحيدرشانزدهم بهمن سال گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس تحمل يكماه انفرادي در بند 240 زندان اوين آزاد شد . وي براي دومين بار در هجدهم مهرماه سالجاري بازداشت و بند 350 منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر