۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

16 آذر؛ تظاهرات ایرانیان در تورنتو کانادا

جبهه متحد دانشجویی در کانادا -  روز گذشته سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹، همزمان با اعتراضات دانشجویی در دانشگاه های ایران و مراسم جهانی در حمایت از جنبش دانشجویی در ایران، تعدادی از ایرانیان ساکن تورنتو  در میدان مل لستمن دور هم جمع شدند و روز دانشجو را گرامی داشتند.
 در این گردهمایی که با دعوت جبهه متحد دانشجویی در کانادا انجام گرفته بود، علیرغم دمای پایین هوا، تعدادی از فعالان مدنی و دانشجویی با حضور در برنامه و سر دادن شعار، حمایت و همبستگی خود با جنبش دانشجویی ایران را اعلام کردند و خواستار برقراری رژیمی سکولار و دمکرات در ایران شدند. حاضران با روشن کردن شمع یاد جان باختگان راه دانشجویی را گرامی داشتند.
در این برنامه، دکتر فرخ زندی استاد دانشگاه یورک و عضو انجمن سکولارهای سبز در تورنتو، علی وکیلی فعال مدنی، اردشیر زارع زاده روزنامه نگار و فعال دانشجویی سابق در ایران، محمد باقر صمیمی روزنامه نگار، ایرج شکیبایی زندانی سیاسی دهه ۶۰، محمود صفی فعال حقوق بشر در کانادا، افشین اعرابی مدیر برنامه های جبهه متحد دانشجویی در تورنتو، همسر سعید ملک پور زندانی محکوم به اعدام، مریم بنی هاشم دبیر سایت حقوق بشری پرشین تو انگلیش، و نیز تعدادی از زندانیان سیاسی سابق در ایران حضور داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر