۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

ملاقات مجید توکلی با خانواده پس از ۲ ماه

جبهه متحد دانشجویی:مجید توکلی دانشجوی زندانی دانشگاه امیرکبیر پس از ۲ ماه، با خانواده خود دیدار کرد.
به گزارش دانشجونیوز مجید توکلی عضو انجمن اسلامی پلی تکنیک، روز پنج شنبه هفته گذشته پس از دو ماه عدم اجازه ملاقات، توانست با خانواده خود در زندان رجایی شهر کرج ملاقات کند. در این ملاقات مجید توکلی وضع روحی بسیار خوبی داشته است و از همه کسانی که "عید فطر" را به خانواده وی تبریک گفته اند، تشکر کرد. این دانشجوی زندانی که پیش از این در بند ۳۵۰ اوین زندانی بود، پس از ۱۶ روز اعتصاب غذا در اعتراض به محدودیت ها و برخوردهای توهین آمیز مسئولین زندان، به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. وی به همراه ١٨ تن دیگر از زندانیان در اعتراض به عدم رعایت حقوقشان دست به اعتصاب غذا زده بودند.

همچنین با با اصلاحیه صادر شده توسط شعبه ١ اجرای احکام دادسرای اوین، ٨ سال و نیم محکومیت مجید توکلی با ١ سال کاهش به ٧ سال و نیم تبدیل شد.

در اصلاحیه ای که شب گذشته به دست مجید توکلی رسیده، آمده است: "حکم قطعی ۸ سال و نیم حبس تعزیری به ۷ سال و نیم حبس تعزیری اصلاح می شود."

این کاهش ۱ ساله با استناد به ماده ۴۶ قانون مجازات اسلامی، و حذف محکومیت ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی و اجرای ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی بوده است. بنابر ماده ۴۶ قانون مجازات اسلامی، " در جرائم قابل تعزير هرگاه فعل واحد دارای عناوين متعدده جرم باشد مجازات جرمی داده می شود كه مجازات آن اشد است." بنابراین محکومیت ۱ ساله ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر فعالیت تبلیغی علیه نظام به دلیل اعمال ماده ۶۱۰ و محکومیت ۵ ساله ناشی از آن حذف گشته است.

بعد از درج خبر ۸ سال و نیم محکومیت مجید توکلی در سایت دانشجونیوز، شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای اوین با توجه به عدم بررسی پرونده در دادگاه تجدیدنظر و تایید حکم از سوی مراجعی خارج از قوه قضائیه قصد اصلاح حکم را داشته است. با توجه به این موضوع با ارسال اصلاحیه ای به زندان رجایی شهر و ارائه آن به مجید توکلی در شب گذشته قصد داشته تا بر روی روند سریع تایید حکم در دادگاه تجدید نظر در آستانه مهرماه و شروع فعالیت دانشگاه ها، سرپوش گذاشته شود.

مجید توکلی در تماس با خانواده خود اعلام داشته که وکیل وی از شعبه ۱۵ دادگاه تجدید نظر خواهان تخفیف مجازات شده است که این شعبه با اعلام استعلام از مراجع دیگر قول پاسخ تا ۲ هفته اینده را داده است. این در حالی است که مجید توکلی اعلام کرده است که با توجه به روند نادرست قضایی طی شده خواهان اعمال تخفیف مجازات در رابطه با حکم غیرقانونی خود نیست.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر