۱۳۸۹ مهر ۱, پنجشنبه

یکی از فعالان کمپین یک میلیون امضا بازداشت شد

جبهه متحد دانشجویی: نوید محبی، وبلاگ‌نویس و فعال کمپین یک میلیون امضا، از روز ۲۷ شهریورماه بازداشت شده است.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، وی در منزل پدری‌اش در شهرستان آمل، طی یورش هشت نیروی امنیتی بازداشت شده و هم اکنون به زندان ساری منتقل شده است.
گفته می‌شود بازداشت وی همراه با "ضرب و شتم شدید" بوده و نیروهای امنیتی با نشان‌دادن سلاح گرم، خانواده محبی را تهدید کرده‌اند.
از علت بازداشت این وبلاگ‌نویس، اطلاعی در دست نیست.
این فعال مدنی، پیش از این و در جریان مراسم هشتم مارس سال ۸۷، در حالی که دانش‌آموز مقطع دبیرستان بود، از سوی نهادهای امنیتی شهرستان آمل احضار شده و مورد تهدید و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

آزادی نوشین احمدی با قرار کفالت
در خبر دیگری به گزارش مدرسه فمینیستی، نوشین احمدی خراسانی، نویسنده، پژوهشگر و فعال جنبش زنان، پس از تفهیم اتهام با قرار کفالت آزاد شد.
روز چهارشنبه 31 شهریور ماه 1389، نوشین احمدی خراسانی پس از چندین ساعت بازجویی کتبی، و تشکیل یک پرونده جدید در شعبه 5 دادسرای اوین، توسط بازپرس پرونده تفهیم اتهام شد. اتهام وارده بر وی «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق الف : نوشتن و درج مطالب علیه نظام در سایت مدرسه فمینیستی، و ب : شرکت در تجمعات غیرقانونی پس از انتخابات 1388» بود.
پس از تفهیم اتهام، نوشین احمدی خراسانی از خود دفاع کرد و پس از آن، برای وی قرار کفالت صادر شد. او پس از معرفی کفیل، نهایتا تا تشکیل دادگاه اش آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر