۱۳۸۹ مهر ۳, شنبه

خبرگزاری «ریانووستی»/ جامعه اینترنتی روسیه حمایت خود را از "حسین درخشان" وبلاگ نویس ایرانی، ابراز کرد.

"آنتون مرکولوف" کارشناس مشهور اینترنت روسیه در تماس مستقیم با رادیو "وستی اف ام" اظهار نمود که جامعه اینترنتی در کشورهای متمدن باید علیه امکان قتل وحشیانه این وبلاگ نویس ایرانی دست به اعتراض بزنند. وی هشدار داد که درخشان را مرگ تهدید می کند.
به گفته مرکولوف، (حکومت) ایران مدت هاست که شبکه های اجتماعی، سرویس های ارتباطی و سایت ها را مسدود ساخته و به طور کلی اینترنت را فیلتر کرده و این به نوبه خود به ایجاد تعداد زیادی سایت و وبلاگ مخالف منجر گردیده است.
وی ابراز امیدواری کرد که جامعه اینترنتی با هم فکری هم، صدای خود را به تهران برساند. اما، به گفته وی، کلا جای تردید است که حکوت ایران به ندای جامعه اینترنتی اهمیت دهد.
مرکولوف می افزاید: "در این رابطه باید سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی وارد عمل شوند".
حسین درخشان نخستین وبلاگ نویس ایرانی و دارای تابعیت دوگانه ایرانی-کانادایی در اول نوامبر 2008 (10 آبان 1387) پس از بازگشت به ایران بازداشت شد و همچنان در بازداشت به سر می برد. طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر درخواست صدور حکم اعدام برای وی منتشر شده است.
بنا به گزارش «ریانووستی» به نقل از رسانه های طرفدار اپوزیسیون ایران، در کیفرخواست حسین درخشان اتهاماتی از قبیل "سب النبی"، "توهین به مقدسات"، "همکاری با دولت ها و گروه های متخاصم"، "تبلیغ علیه نظام اسلامی"، "تبلیغ به نفع گروهک های ضدانقلاب"، "توهین به رهبری و رئیس جمهور" و "راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن" مطرح شده است.
"انجمن قلم کانادا" و سازمان "خبرنگاران کانادایی مدافع آزادی بیان" طی هفته جاری با انتشار بیانیه مشترکی، در مورد اخبار مربوط به احتمال صدور حکم اعدام برای حسین درخشان، وبلاگ نویس ایرانی کانادایی دربند در ایران ابراز نگرانی کردند.
"لارنس کانن"، وزیر خارجه دولت فدرال کانادا، نیز ضمن ابراز نگرانی از سرنوشت درخشان اظهار کرد، اتاوا برای دسترسی به اطلاعاتی در مورد این جوان ایرانی- کانادایی بر تهران اعمال فشار خواهد کرد.
همچنین "سازمان گزارشگران بدون مرز" روز گذشته در مورد خطر صدور حکم اعدام برای درخشان و "وحید اصغری" دیگر وبلاگ نویس ایرانی، هشدار داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر