۱۳۹۰ تیر ۱۶, پنجشنبه

نگاهی به سه دهه فعالیت دانشجویان در مراسم سالگرد ١٨ تیر در تورنتو

نگاهی به سه دهه فعالیت دانشجویان در مراسم سالگرد ١٨ تیر در تورنتو
جــرس: در آستانه هجدهم تیر و سالگرد قیام دانشجویان در تهران و تبریز، مراسمی به همت جبهه متحد دانشجویی، در شهر تورنتوی کانادا، روز شنبه نهم ژوئیه (برابر با ١٨ تیر) در سالن اجتماعات شهرداری منطقه نورت یورک برگزار خواهد شد.

همچنین در لندن، پایتخت بریتانیا نیز، گروهی از حامیان جنبش سبز، مراسمی جهت بزرگداشت هجدهم تیر، مقابل سفارت جمهوری اسلامی برگزار خواهند کرد.

به گزارش تارنمای جبهه متحد دانشجویی، در برنامه ای که در تورنتوی کانادا برگزار خواهد شد، چند تن از فعالان دانشجویی و نمایندگان نهادهای مدنی و دانشجویی سخنرانی خواهند کرد و به بررسی فعالیت های دانشجویی و وضعیت آن از نظر سیاسی و تاریحی در سه دهه گذشته می پردازند.


بر اساس این گزارش، رضا مریدی نماینده پارلمان کانادا، علی اکبر موسوی خوئینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو سابق دفتر تحکیم وحدت، مهدی کوهستانی نژاد مشاور اتحادیه های بین المللی کارگری، تارا سپهری فر دبیر سابق انجمن دانشجویان دانشگاه شریف، سلمان سیما از سازمان دهندگان حرکت های دانشجویی دانشگاه آزاد و عضو دفتر سیاسی سازمان ادوار، فرخ زندی استاد دانشگاه یورک و رئیس انجمن سکولارهای سبز و حسن زارع زاده اردشیر از متهمان اصلی پرونده حرکت دانشجویی ١٨ تیر ٧٨ در تهران، سخنگوی جبهه متحد دانشجویی در تهران و سخنگوی کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی از جمله سخنرانان این برنامه هستند.
این گزارش افزود در جریان مراسم بزرگداشت هجدهم تیر در کانادا، همچنین از شش زندانی سیاسی حشمت الله طبرزدی، بهروز جاوید تهرانی، شبنم مددزاده، مهدیه گلرو، عبداله مومنی و حسین رونقی ملکی که سابقه فعالیت های دانشجویی نیز دارند تقدیر خواهد شد.
گفتنی است نمایش ویدئو کلیپ و موسیقی نیز برای این برنامه تدارک دیده شده و این مراسم در ساعت سه و نیم بعدازظهر روز شنبه نهم ژوئیه در میدان مل لستمن – سالن اجتماعات شهرداری نورت یورک برگزار خواهد شد.

منابع خبری جرس نیز گزارش داده اند که به همین مناسبت و جهت پاسداشت قیام هجدهم تیر، مراسمی به کوشش جمعی از حامیان جنبش سبز در لندن برگزار خواهد شد، که این مراسم نیز، روز شنبه نهم ژوئیه (هجدهم تیرماه) از ساعت ١٧ تا ١٩، در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در مرکز لندن برگزار خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر