۱۳۹۰ تیر ۱۶, پنجشنبه

بيانيه دانشجويان دانشگاه بهشتي به مناسبت گراميداشت سالگرد 18 تير

جبهه متحد دانشجویی: به مناسبت دوازدهمین سالگرد خیزش 18 تیر،دانشجویان سبز دانشگاه بهشتی با صدور بیانیه ای از دانشجویان سراسر کشور دعوت نمودند که این روز بزرگ را گرامی  بدارند،متن این بیانیه به شرح زیر می باشد:

بنام پرورگار آزادي
در آستانه سالروز حادثه اي قرار داريم كه به گواه همه آزاد انديشان, به عنوان نقطه عطفي در مسير جنبش دانشجويي به ثبت رسيده ,سالگرد 18 تير , روزي كه نقش دانشجو به عنوان نيروي برآمده از بطن جامعه و راهبرنده توده مردم, بيش از هميشه آشكار و هويدا شد.
در مسير پيشگامي جنبش دانشجويي فراز و نشيبهاي بسياري را پس پشت نهاده ايم, بارها و باره آماج تيرهاي خام انديشان و كوته فكران قرار گرفتيم, زندان و اخراج و تحريم و تعليق را به جان خريديم , اما ايستاديم و ره توشه برگرفتيم و ادامه داديم, هر چند دراين مسير متحمل هزينه هاي گزاف گرديديم, اما برنتافتيم مهر سكوت بر پيشاني بخوريم , چرا كه بر اين باوريم از 18 تير 78 تا 18 تير 88 و تا 18 تير امسال ,عليرغم تمام فشارها و اعمال محدوديتها، دانشگاه آخرين سنگر آزادي خواهي را پاس داشته ايم و از کوچکترين امکاني براي رساندن فرياد حق طلبي خود مضايقه و پروايي نداشته ايم و اين برگرفته از ايماني ست كه آزاديِ سنگر علم و انديشه را در چشم انداز ميبينيم.
در حالي به 18 تير نزديك ميشويم كه تابستاني ديگر را بي ياران دبستانيمان سپري ميكنيم , مجيد توكلي, بهاره هدايت,آرش صادقي , مهديه گلرو , مجيد دري, شبنم مددزاده و ديگر ياراني كه ايستادند و پيام ايستادگي شان همانا امروز در جامعه متبلور شده و برگ زريني از پايداري را رقم زده.
هر روز كه ميگذرد دانشگاه شاهد اجراي طرح هاي واپسگرايانه كه تنها از مغزهاي تهي و خام انديشان متحجر تراوش ميكند, است . طرح ايجاد حوزه در دانشگاه و طرح تفكيك جنسيتي كه چيزي جز اعمال محدوديت براي دانشجويان در مسير رشد فكري و تحصيلي نيست , اقداماتي ايضايي ست كه امروز با آنها در تمامي دانشگا ها دست به گريبانيم.
بي ترديد سكوت در برابر اين سركوب ها حاصلي جز گشاده دستي اقتدارگرايان در بكارگيري قوه زور بر اهل انديشه ندارد و از اين بابت جا دارد نسبت به عواقب فاجعه باري كه نسل آگاه و آزاد انديش را تهديد ميكند اخطار دهيم.
وقتي ميگوييم دانشگاه, يعني گلچيني از نيروهاي فرهيخته سراسر کشور , از طبقات اجتماعي مختلف و از هر قوم، مذهب و زبان كه از همين رو ارتباط بهتري نيز با بدنه جامعه دارند, بنابراين ميتوان زبان دانشگاه و خواست دانشجويان را زبان مردم جامعه نيز دانست و به نوعي خواست دانشجو را بازتابي از خواسته ها ونيازهاي جامعه خواند.
ما جمعي از دانشجويان دانشگاه بهشتي در آستانه 18 تير سالروز اين كيفي ترين نقطه عطف در جنبش دانشجويي ياد اين روز را گرامي ميداريم و دانشجويان سراسر كشور را به حمايت از سالگرد اين روز بزرگ دعوت ميكنيم.
جمعي از دانشجويان دانشگاه بهشتي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر