۱۳۸۹ اسفند ۱۳, جمعه

مهندس طبرزدی به هفت سال زندان محکوم شد

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: مهندس حشمت الله طبرزدی دبیرکل جبهه دمکراتیک ایران که اینک در زندان رجایی شهر و در اعتصاب غذا به سر می برد، با دو سال کاهش از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران به هفت سال زندان محکوم شد.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، حشمت الله طبرزدی که سال گذشته به فاصله کوتاهی از حوادث روز عاشورا در تاریخ شش دی ماه 1388 دستگیر و پس از مدتها بازجویی و شکنجه در زندان اوین، از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب 9 سال زندان و 74 شربع شلاق شده بود، به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده است.
مهندس طبرزدی که نقش مهمی در راه اندازی جنبش دانشجویی مستقل و سکولار دمکرات -در قالب جبهه متحد دانشجویی- و سپس ایجاد فعالیت های اعتراضی خیابانی -در قالب جبهه دمکراتیک ایران- در دهه گذشته داشته است همواره مورد غضب نهادهای امنیتی و قضایی قرار گرفته و بارها دستگیر و زندانی شده است. اتهامات جدید او عبارتند از تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت، توهین به رهبر و اخلال در نظم عمومی.
مهندس طبرزدی در جریان اعتراضات سال گذشته همواره در کنار مردم بود و با انتشار دیدگاههای خود از طریق نشریه اینترنتی و نیز رسانه های برون مرزی کوشش می کرد به تحلیل شرایط سیاسی اجتماعی بپردازد. مقاله او در روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال موجب شد تا او دستگیر شود.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر