۱۳۹۷ مهر ۲۵, چهارشنبه


🔴 بیانیه‌ی شماره ۲جبهه‌ی متحد دانشجویی/ ۳۰ مهرماه؛ آغاز #اعتصاب_دانشجویان

هم‌میهنان گرامی، دانشجویان و دانشگاهیان آگاه و مسئول!

همانگونه که در بیانیه‌ی شماره‌ی یک، به آگاهی رسانیدیم، دانشجویان و دانشگاهیان آگاه،پیشرو و آزادیخواه، از مشاهده‌ی وضعیت اسفبار معیشتی و اجتماعی هم‌میهنان خود، به ویژه کارگران، لشگریان بیکار، معلم‌ها، پرستاران، بازنشستگان، مالباختگان و در مجموع، وضعیت اسفناک بیش از ۷۰درصد جامعه که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، به شدت رنج می‌برند اما بیش از  ۴۰ سال است که رژیم ستمکار، دانشگاه را به پادگان تبدیل کرده و امکان نفس کشیدن را از فرزندان دانشجو و استادان، سلب کرده است.

اما حرکت به‌جا و ظفرمندانه‌ی کامیونداران، کسبه و بازاریان، و معلمان در #اعتصاب_سراسری، در دوشنبه‌های اعتصاب و اعتراض و اعتراضات دائم کشاورزان در غرب اصفهان تا بازنشستگان و مالباختگان، دوباره امید به تغییر را به جامعه برگردانید و کلید واژه‌ی #اتحاد را به عنوان کلمه‌ی رمز پیروزی، پیش روی ما گذاشت.

جنبش دانشجویی که طی نزدیک به ۷۰ سال از تاریخ خون‌بار خود، همواره پیشرو بوده است، اینک اعتراف می‌کند که در پیمایش مسیر اعتراض و اعتصاب، کشاورزان، کارگران، معلمان، کسبه و حتا دانش‌آموزان معترض، پیشی گرفته‌اند و زیر سرکوب امنیتی و پلیسی و حرکت‌های انحرافی و سازشکارانه و به اصطلاح رفرمیستی جناح‌های رانت‌خوار حکومتی که در دانشگاه صاحب دفتر و تشکیلات هستند، فلج شده بود.

اینک اما در #همبستگی_ملی با سایر طبقات اجتماعی، به ویژه کارگران و کارکنان سیستم حمل و نقل شهری و کشوری، روز دوشنبه ۳۰ مهرماه را به اعتصاب و اعتراض مدنی در کلیه‌ی دانشگاه‌ها و در سراسر کشور تبدیل خواهیم کرد تا بار دیگر، رسالت تاریخی خود برای رسیدن به آزادی، رفاه نسبی، نان و دموکراسی را انجام داده باشیم.

بدون شک و دوشادوش با سایر صنوف و طبقات اجتماعی، روز ۳۰ مهرماه را به روزی به یاد ماندنی در تاریخ پرشکوه جنبش دانشجویی تبدیل خواهیم کرد.

دانشجویان و دانشگاهیان عزیز، منتظر پیام‌ها و گزارش‌های بعدی ما باشند.

زنده باد آزادی
برقرار باد دموکراسی
گسسته باد زنجیر استبداد.
۲۵ مهر ماه ۱۳۹۷ خورشیدی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر