۱۳۹۰ مرداد ۲۹, شنبه

دیدار فعالین سیاسی مدنی با خانواده طبرزدی - کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی


کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی - تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی به دیدار خانواده مهندس طبرزدی رفته و با شرکت در مراسم افطار خانواده، نسبت به وضعیت ایشان در زندان ابراز نگرانی کرده اند .
بر اساس گزارش روابط عمومی جبهه دموکراتیک ایران، در این دیدار که اعضای جبهه دموکراتیک ایران، جبهه متحد دانشجویی، شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران، جبهه ملی ایران، کانون نویسندگان ایران و حزب دموکرات ایران حضور داشتند، خانواده حشمت اله طبرزدی ضمن بیان آخرین وضعیت مهندس طبرزدی در زندان، از حضور این جمع در مراسم افطار خانواده سپاسگزاری کردند .
در ادامه حاضرین با بیان خاطراتی از حشمت اله طبرزدی، ایستادگی ایشان را در برابر سختی ها ستودند و نسبت به وضعیت جسمی ایشان ابراز نگرانی نمودند .
همچنین حاضرین ضمن گرامی داشت یاد و خاطره زندانیان سیاسی و به خصوص زندانیان شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران، خواستار دستیابی تمامی زندانیان سیاسی – عقیدتی به حقوق قانونی خود شدند .
لازم به ذکر است حشمت اله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران و سخنگوی شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران از هفتم دی ماه سال ۱۳۸۸ بدون مرخصی در زندان به سر می برند. ایشان در مدت بازداشت دچار بیماری های مختلف گشته که به تازگی منجر به حمله قلبی ایشان شده است . در واکنش به این موضوع بسیاری از سازمان ها و گروه های جهانی حقوق بشر خواستار آزادی و پیگیری وضعیت جسمانی ایشان شده اند . همچنین دادخواستی خطاب به دکتر احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل برای حقوق بشر در ایران، مدافعان حقوق بشر، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و دبیر کل سازمان ملل متحد تهیه شده که در آن امضاء کنندگان خواستار متوقف کردن این رفتارهای شنیع و غیر انسانی در زندان های جمهوری اسلامی و احکام ناعادلانه قوه قضائیه شده اند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر