۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

انتقال دانشجوی دانشگاه نفت آبادن به بازداشتگاه اطلاعات

حجت عربی دانشجوی محروم از تحصیل و ستاره دار دانشگاه نفت آبادان ، پس از بازداشت در هفته گذشته به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل شده است.
به گزارش دانشجونیوز، این عضو شورای مركزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نفت آبادان كه از روز بیست و سوم بهمن ماه بازداشت شده است ، روز دوشنبه گذشته با خانواده اش تماس گرفت و از بازداشت و نگهداری اش در بازداشتگاه اطلاعات آبادان خبر داد.
پیش از این نیز مسئولین كمیته انضباطی دانشگاه آبادان در اقدامی غیرقانونی، حكم اخراج این فعال دانشجویی از دانشگاه و محرومیت وی از تحصیل برای سه سال را صادر نمودند. این حكم در حالی از سوی كمیته انضباطی دانشگاه آبادان صادر شده است كه طبق آیین نامه پر اشكال كمیته انضباطی دانشگاه ها نیز صدور چنین حكمی در صلاحیت كمیته انضباطی دانشگاه نمی باشد. در آیین نامه كمیته انضباطی دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی صدور حكم اخراج از دانشگاه فقط برای كسانی در نظر گرفته شده كه در محیط دانشگاه اقدام به قتل نمایند و یا دست به مبارزه مسلحانه بزنند. در این صورت نیز تنها كمیته مركزی انضباطی مستقر در وزارت علوم صلاحیت صدور  چنین حكمی را دارا میباشد.
شایان ذكر است حجت عربی به اتهام های مضحكی همانند " فعالیت در فیس بوك " و " بحث در كلاس درس انقلاب" به محرومیت از استفاده از امكانات رفاهی دانشگاه، اخراج از خوابگاه، اخراج از دانشگاه و محرومیت از تحصیل در دانشگاه های كشور به مدت سه سال، محكوم شده است.
حجت عربی پیش از این نیز به مدت یك ترم از تحصیل محروم شده بود و بعد از پایان محرومیتش برای ادامه تحصیل به دانشگاه بازگشته بود. این عضو انجمن اسلامی دانشگاه آبادان، در كنكور كارشناسی ارشد سال ۸٩ نیز از دریافت كارنامه اولیه محروم و ستاره دار شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر