۱۳۹۱ آبان ۲۷, شنبه

بیانیه همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر-بخش شهرستانها در محکومیت قتل ستار بهشتی

بیانیه همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر-بخش شهرستانها در محکومیت قتل ستار بهشتی

بساط ارعاب و شکنجه باید از بازداشتگاه ها برچیده شود/ قتل ستار بهشتی را محکوم می نمائیم

بار دیگر دست جنایتکاران حکومت اسلامی به خون یکی دیگر از فرزندان این مرز و بوم آغشته شد.آری این بار جوان وبلاگ نویسی که عاشق میهن و هم میهنانش بود مورد کینه توزی های کسانی قرار گرفت که ادعای رهبری دنیا دارند اما از اندیشه و انتقاد یک جوان میهن پرست می هراسند.
ستار بهشتی جوان وبلاگ نویسی بود که به جرم انتقاد از سیاستهای غلط جمهوری اسلامی و اطلاع رسانی در خصوص وضعیت زندانیان سیاسی و خانواده های آنها تبدیل به خاری در چشم دیکتاتور شده بود .
پیش از ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس،امید رضا میر صیافی، اکبر محمدی،زهرا کاظمی،زهرا بنی یعقوب به طرز مشکوکی در بازداشتگاه های جمهوری اسلامی جان باختند.
ستار بهشتی در آخرین پست وبلاگ خود نوشته بود:" ديروز بنده را تهديد می کنند به مادرت بگو به زودی رخت سياه بايد بپوشد، دهان گشادت را نمی بندی... هرکاری بخواهيم می کنيم... شما بايد خفه شويد و اطلاع رسانی نکنيد وگرنه خفه خواهيد شد بدون نام ونشان!... روز و شب تلفنهای تهديدآميز قطع نمی شود... بنده به عنوان يک ايرانی می گويم من نمی توانم در برابر اين همه مصيبت سکوت کنم. بنده می گويم آقايان شما زياد وراجی انجام می دهيد و با اين اراجيف کشور را به نابودی کشانديد. من سکوت نمی کنم حتی اگر قرار به رسيدن لحظه مرگ من باشد در هرکجای دنيا که باشم و تهديد از طرف هرکسی باشد برای بنده اهميت ندارد. آقايان دهانتان را ببنديد ظلم نکنيد تا افشاگری نکنيم. "
آمران و عاملان قتل ستار بهشتی قصد دارند مساله قتل این وبلاگ نویس را ماست مالی کنند.تمام شواهد و قراین حاکی از آن است که ستار در بازداشتگاه به شدت شکنجه شده بود و حتی خود او هنگامی که به بند 350 اوین آورده شد با دستخط خود از بازجویانش بخاطر شکنجه شکایت نوشت.حال با توجه به شهادتنامه 41 زندانی سیاسی بند 350 اوین که شهادت داده اند آثار شکنجه را بر بدن ستار مشاهده نموده اند.جنبش همبستگی خواستار پاسخگویی مسئولین جمهوری اسلامی بخصوص کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا به افکار عمومی می باشد.
ما ضمن محکوم نمودن شکنجه و قتل ستار بهشتی ،خواستار اعزام نماینده از سوی سازمان دیده بان حقوق بشر سازمان ملل به ایران و ملاقات با زندانیان سیاسی از جمله حشمت الله طبرزدی سخنگوی همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران و بررسی وضعیت زندانیان سیاسی و نقض حقوق بشر در ایران می باشیم.
همچنین نگرانی خود را نسبت به وضعیت و سرنوشت بانو نسرین ستوده ابراز می نمائیم و هر گونه اتفاق احتمالی برعهده حاکمیت خواهد بود.

زنده باد آزادی،برقرار باد دموکراسی،گسسته باد زنجیر استبداد
همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر- بخش شهرستانها
26/08/1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر