۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

حضور نسرین ستوده در اولین دادگاه رسیدگی به ابطال پروانه وكالت اش

جبهه متحد دانشجویی: اولین دادگاه رسیدگی به پرونده ابطال پروانه وكالت نسرین ستوده صبح امروز با حضور نسرین ستوده در كانون وكلای دادگستری برگزار شد. نتیجه نهایی به دادگاه تجدید نظر و زمان دیگری موكول شد.
به گزارش مدرسه فمنیستی، صبح امروز هشتم خرداد ماه، نسرین ستوده با دستبند و همراهی دو سرباز و یك زن پلیس از زندان اوین به كانون وكلا آمد تا در دادگاه رسیدگی به ابطال پروانه ی وكالتش شركت كند.
در این دادگاه كه در یكی از اتاق های كانون وكلا برگزار شد ؛ خانم كیهانی عضو هیات رییسه كانون و چند تن از وكلا به عنوان قاضی به بررسی پرونده ابطال و یا عدم ابطال پروانه وكالت نسرین ستوده پرداختند و تصمیم به برگزاری دادگاه تجدید نظر و در زمانی دیگر گرفته شد.
نسرین ستوده از شهریور سال گذشته در زندان اوین دربند و به یازده سال زندان محكوم شده است. چندی پیش مراجع قضایی خواستار تعلیق پروانه وكالت این وكیل شدند اما كانون مدافعان با وارد شدن به این حوزه مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفته است.
به گفته وكلای حاضر در پشت درهای بسته ی دادگاه، این عمل كانون وكلای دادگستری به منزله ی دفاع از حقوق صنفی وكلاست و امیدوارند كانون وكلا در این زمان حساس تاریخی تصمیمی مبنی بر دفاع از حقوق صنفی وكلا بگیرد.
هر چند این وكیل هم در دادگاه و هم در نامه ای كه به همسرش نوشته ؛تاكید كرده چه بی پروانه و چه با پروانه وكالت به احكام صادر شده ی موكلانش معترض است:" تا زمانی كه این احكام غیر عادلانه به حیات خود ادامه می‌دهد و تا زمانی كه دادگاه انقلاب به صدور احكام اعجاب انگیز خویش ادامه می‌دهد. من بی‌پروانه‌ی وكالت یا با پروانه، به این احكام معترضم.اعتراض به احكام ناعادلانه نیاز به پروانه‌ی وكالت ندارد. به آنها بگو پروانه‌ام را از من بگیرید، عدالت را نه؟"
او در این دادگاه با چهره ای خندان و با اعتماد به نفس بالا حضور یافت كه قوت قلب حاضران و فعالان حقوق زنانی شد كه برای دیدن نسرین ستوده به كانون وكلای دادگستری آمده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر