۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۳, جمعه

سفری بی بازگشت - هواداران جبهه دموکراتیک ایران ( اصفهان )

در روزهایی که سراسر خاورمیانه داغ از قیام هایی پر شور مردمی برای سر و شکل دادن آبرومندانه تر به حکومت های عربی هستند، خبر کشته شدن اسامه بن لادن در آن سوی مرزهای شرقی ایران نوید روزهای بهتری را برای حداقل افغانستان و پاکستان می دهد . اسامه بن لادن که به طرز خیلی مشکوکی به همراه سه همسر و فرزندان آنها در خانه ای در حومه ی اسلام آباد زندگی می کرد و ساکنان آن محل هم غافل از این که او اسامه بن لادن باشد او را یک پاکستانی می دانستند، هلاکتش موجی از نا امیدی در صفوف تروریست های عربی - اسلامی به وجود آورده است .
همه این اتفاقات در خاورمیانه را می توان در قالب یک جریان دانست و آن جریان تقویت دموکراسی و گسترش حکومت های دموکراتیک تر و پاسخگوتر است، ایران هم به هیچ وجه خارج از این حرکت نبوده و نیست . حرکت ایران از ده ها سال پیش آغاز گشته است، انقلاب اسلامی نقطه اوج این حرکت در بروز سنتی و اولیه آن است . در روزگار کنونی که اطلاعات به راحتی جابه جا می شود و مردم بیش از پیش آگاهی سیاسی و اجتماعی به دست آورده اند، حرکت ایران به سوی دکوکراسی و ایجاد و بروز یک کشور و جامعه را به شکل موثر، مثبت، پیشرفته و آزاد کاملا مشهور است .
مردم ایران می دانند که چه ضعف هایی درکجای حکومت، سیاست ها و اولویت هایش قرار دارد . اکثریت مردم ایران به خوبی می دانند که زمانی که به صورت های مختلف علائق خود را در حیطه سیاسی و اجتماعی به آگاهی حاکمان رسانده اند ولی هیچ گونه تغییر چشمگیری پیش نیامده است، دیگر نمی توان نشست و به این دلخوش بود که حداقل حقوق سیاسی بیشتری از همه ملت های عرب بر خورداریم . چرا که ملت های عربی می روند تا با ایجاد شرایط جدید در حکومت هایشان، ایران را در رده بندی نسبت با دموکراسی به رده آخر خاورمیانه راهی کنند . هر چند مردم ترکیه از سال ها پیش از مزایای جامعه نسبتا آزاد برخوردارند و تنها نقطه ضعف سیاسی و اجتماعی ترکیه عدم احیای حقوق کردها ست که آن هم قابل تغییر است . ایران دارای مشکل احیای حقوق قومیت های خود نیست، اگر بتوان شرایط سیاسی ایران را به شکل جدی به نفع انتخاب های مردم تغییر داد موقعیت سیاسی و اجتماعی ایران در حد استانداردهای درجه یک جهانی قرار خواهد گرفت .
هواداران جبهه دموکراتیک ایران ( اصفهان )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر